A legtöbben ajánlás útján jönnek - beszélgetés Elek Évával

A legtöbben ajánlás útján jönnek - beszélgetés Elek Évával

Elek Éva, a szálloda munkatársa volt az, aki körbevezetett a szállodán, és készségesen megmutatott mindent. A bemutató során készült ez a rövid interjú, ami a legfontosabb kérdésekre adja meg a választ.

- Milyen állapotban volt a kastély, amikor annak idején szállodaépítés céljára átvették?

- Nagyon rossz állapotban volt, a háborút követően mostoha célokra használták, a Gödöllői Tangazdaság kísérleti telepe volt. Többször előfordult, hogy jöttek vissza idősebb bácsik, hogy ők még hajdanán itt tették le a traktoros vizsgát… Volt iskola, később a Magyar Televízió háziállatait tartották itt, cukorgyári raktárépület is volt a területen, vegyszereket, növényvédőszereket is tároltak.

- Mikor újították fel?

- Folyamatosan vannak felújítások. Az utolsó nagy lélegzetű felújítás 2005-ben volt, amikor a fűtésrendszert felújították, illetve vakolás és teljes belső festés is történt.

- Mióta vannak külső apartmanok?

- A külső apartmanokat 1989-ben építették, amikor a Chemolimpex felújította a területet. Ezek egy picit olcsóbb szállások, hiszen nem a főépületben vannak.

- Honnan érkezik a legtöbb vendég?

- Általában Budapestről járnak ide a vendégek. Nekik fontos elsősorban, hogy itt harapni lehet a levegőt, hallani a madarak csicsergését és ki tudnak szakadni egy időre a mókuskerékből.

- Magánvendégek jönnek inkább?

- Nemcsak magánemberek, hanem cégek is szívesen látogatják a szállodát. A csapatépítő tréningek, konferenciák, üzleti vacsorák is népszerűek, de a leggyakoribbak talán mégis az esküvők.

- Honnan értesülnek a vendégek a szálloda létezéséről?

- Az internetes megjelenéseken kívül érdekes módon nagyon sokan ajánlás útján is jönnek. Készítettünk egy felmérést, és az derült ki, hogy az ideérkező vendégek döntő többsége ajánlás útján jutott el hozzánk.

- A Kastélyszálló eléggé távol esik a tömegközlekedési járatok útvonalaitól. Ha valaki nem autóval érkezik, hogyan tud ide jutni?

- Ezeket a vendégeket természetesen céges autóval behozzuk az autóbusz- vagy vasúti pályaudvarról, általában Hatvanból, ritkábban Versegről. Busz az csak naponta egyszer jár, amikor a gyerekeket viszi az iskolába, illetve amikor hozza őket, de ez is csak iskolaidőben.

- Mondana néhány szót a konferenciatermekről?

- Egy nagy és két kisebb terem áll a cégek rendelkezésére. Ezek egymástól elszeparálhatók, de össze is nyithatóak. A három teremben 100 fő fér el kényelmesen, ezért nagyobb esküvők megrendezésére is alkalmas. Van még egy hatalmas hátsó teraszunk, ezt is szoktuk használni mind a céges rendezvények, mind az esküvők alkalmával.

- Az éttermet külső cég üzemelteti?

- Nem, az éttermünk saját üzemeltetésű, reggel fél8-tól este 9 óráig áll a vendégek rendelkezésére. A félpanziós étkezés mellett á la carte étkezés is lehetséges. Ez utóbbit nemcsak a szállóvendégek vehetik igénybe. Most egyébként jelentős a külsős forgalom, mert üdülési csekket is elfogadunk étkezéskor. Csoportok esetében svédasztalos étkezés is igényelhető.

- Nem szállóvendégek is igénybe vehetik a szolgáltatásokat?

- Természetesen, térítés ellenében. Sokan járnak például masszázsra vagy szoláriumba a környékről.

- Nagyon szép a kert is…

- Hátul meghagytuk a természetes erdő formáját. Tizenhárom hektáros park van a kastély körül. A kastély előterében szépen ápolt kert található, ez az ügyeskezű kertészek keze munkáját dícsérik. A leghátsó részben van a lovarda, de nem volt rá olyan szinten igény, hogy állandóan lovat tartsunk és lovászlegényeket. A lovaglási igényeket külső cég bevonásával oldjuk meg.

- Kínálnak-e kulturális programokat a vendégeknek?

- Próbálkoztunk ilyesmivel, de nálunk ez valamiért nem jött be. Kézműves foglalkozás, néptánc- és népdalbemutató, zenés estek is voltak, de ezek nem váltották be a hozzáfűzött reményeket. Beszóltunk a szobákba, de mindenki folytatta tovább az elkezdett szórakozását. Ezért nem szervezünk most már kulturális programokat.

- Mennyien dolgoznak a szállodában?

- Húsz fő látja el a szálloda üzemeltetését. Ebben benne van mindenki, a recepcióstól a kertészig. A környező településekről, Hatvanból, Herédről, 15-20km-es körzetből járnak be a dolgozóink.

- Mik a terveik a jövőre nézve?

- Szeretnénk a szolgáltatásainkat korszerűsíteni, mert 1989-ben, amikor ezeket létrehozták ezeket, akkor egyedülállónak számítottak. A mostanában épült korszerű szállodák viszont új igényeket szolgálnak ki, és mi is szeretnénk kiszolgálni ezeket az új igényeket. Tervezzük a fürdőszobák felújítását is.

Vinnay Péter

Kapcsolódó Tartalom